mandag 16. mars 2015

Mandaaaaag....


God morgen alle sammen! 
Mandag igjen og alle hjerter gleder seg? ;) For min del har helgen vært lang, i og med at vi var i London fra torsdag til lørdag. I går kjørte jeg min første sykkeltur, sammen med Jumbo - gøy! :) Jeg solgte unna en Michael Kors veske, og jumbo stod med store øyner, over hvor ung hun som kjøpte den var. Mye penger blandt ungdommen nå til dags.

Angående London turen, så var det faktisk så enkelt at vi lot kofferten stå igjen hjemme, ved avreise. Vi ankom Torp og sjekket at vi hadde pass, billetter og åpnet bagasjeluka på bilen - der var det svært lite, heller ingenting faktisk! :-p Så vi drog til London med kun pass og verdens beste koffert; visa kortet. Men helgen ble fin likevel. Jeg rakk ikke en eneste stoffbutikk denne gangen heller, men det er sikkert kontoen egentlig like glad for... ;) 

Jeg får en del spørsmål på kontakskjema angående symaskin og software. Hvilken maskin jeg vil anbefale og hvilken software. For å ta det første først.. så kommer det veldig an på prisklassen. Nå har jeg testet maskiner i alt fra 1000,- klassen til 80 000,- så det er helt klart visse favoritter i sine prisklasser. 

Men uansett, så må jeg nok innrømme at etter mange år med både Janome og Husqvarna. er Bernina mine klare favoritter. Skal du ha en god begynner maskin, som tåler mye, er allsidig og som det finnes utallig utstyr til - slik at du kan vokse med maskinen: Så anbefaler jeg deg Bernina 215. 215 kan bruke samme føttene som B580 og B780 min, og jeg mikse, noe jeg elsker! 

Har du mer penger tilgjengelig, så er det helt klart B580 og B780 som er favorittene. Men likevel, 215 er en flott og enkel, sterk maskin! 

Ang. software så bruker jeg kun V7 fra Bernina. Enkelt, godt og masse!!!! tuts på youtube, gjør den til min favoritt! :) Jeg har tidligere brukt Digitizer fra Janome, Pfaff og Husqvarna sine - men liker best Bernina V7. Produktene er mine egne, og ikke sponset - så her er det faktisk smak som teller :) Det gjelder feks, til at jeg syr fortsatt på Babylock Enlighten og har ikke byttet den ut. Deg syr jeg nå på L220 cover, og jeg elsker den faktisk! Jeg likte nok festesystemet og apparatet til Brother bedre, men selve maskinen går mye bedre. 

Mandags tips der altså! :) 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!