onsdag 14. januar 2015

Mat mat mat...


Det blir litt sånn om dagen, når man skal ned i kalorier og karbohydrater - etter jula... Vekta gav meg hjerteinfarkt nå i Januar, og selv om alle spør "hvor er de kg?" så vet jeg at de er der selv. :) Inntil jeg kan sy igjen, går nå fritiden til å søke opp sunn og god mat - med lite karbohydrater i :-)

Fordelen med hjemmekontor er at man kan lage det man vil. Meny siste dagene har innebært mye egg, grønt og kjøtt. Lunsjen i går var kyllingsfilet med bacon, asparges, sopp og blomkålmmos = 5 karbohydrater. Nå steker ikke vi i panne, men i airfry.


LCHF pizza... denne var fantastisk god! Testet den i dag og var noe skeptisk, i og med at jeg har lest at bunnen kan være en utfordring. Den var superenkel å lage, og god på smak!

Bunn:
4 egg
2 ss olje
4 ss fløte
1 ts bakepulver
2-3 ss fiberhusk
3 ss solsikkefrø 
2 dl revet ost

Bland alt og la det svelle i 15 min. Sett stekeovnen på 250 grader og lag fyll. Smør deigen utover stekeplata på bakepapir. Jo tynnere jo bedre :) Jeg lagde to lange stykker, slik at jeg fikk 2 stk. Stek midt i ovnen 15-20 min. De skal være litt blåst opp og gylne. Ta deigen ut, og legg de(n) gjerne over på en rist - da blir den sprø. Legg på fyll og godt med ost - og inn i ovnen. Jeg endrer det til varmluft med grill - da tok det bare 4-5 min før alt var sprøtt og deilig. 

Fyllet mitt er kyllingfileet, bacon, purre, rødløk, sopp, tomatpure/salsa og ost. 



I helgen var vi på tur, med sekk, kakao, pølser +++ deilig vær etter stormen og godt å komme seg ut litt. Jentene koste seg og vi fikk en flott dag ute! :)

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!