fredag 16. januar 2015

God helg!

Først må jeg si at det er SÅÅÅÅ koselig å få spørsmål på mail, fra damer som vil kjøpe seg symaskin! Det er fantastisk å se at interessen er så høy, og at så mange tar frem gamle maskiner, ruster de opp - evnt finner ut at de skal ha ny! Jeg prøver å svare så godt jeg kan, men er jo ingen fagutlært guru - men svarer basert på mine erfaringer. :) Det er kjempekoselig at dere både sender mail, bruker kontaktskjema og legger igjen kommentarer! 

Vi er fortsatt bordløse i stua, og dermed er det mat som har mest fokus her enda ! :) 
I dag ble fredagskos, burgere! NAMMIS! 
Om du har lyst å teste, så her er oppskrift på LCHF Burger
Ingen lett kaloribombe, men kun 2,1 gram karbohydrater pr burger inkl alt - i denne varianten! Uttrykksikonet smile 
Man blir god og mett på en burger! Uttrykksikonet smile 

Oppskrift til 4 stk. (Store, evnt 8 små) 
6 egg 
200 gram philadelphia natuell
6 ss linfrø
1 ss fiberhusk
Organo, sesamfrø og havsalt til topping.
Lag brødene som "mange andre" melfrie/lavkarbo varianter. 
Pisk eggeplommene luftige og lyse, og hvitene stive - hver for seg. 
Hell philadelphia og fiberhusk i plommene. 
Vend linfrø, bakepulver og stive eggehviter forsiktig inn i det andre. (ikke maskin!) 
La svelle i 15 min.

Lag 8 (evnt 16 små) rundinger, og strø topping på halvparten. 
Stek midt i ovnen på 200grader, i 10-15 min.

Hamburger:
1 pk karbonadedeig
2 små egg
Chilli (krydder)
Salt
Pepper
Evnt hakket løk

Når brødene er ferdig er det bare å toppe:
Brød
Bladsalat
Hjemmelaget hamburgerdressing (se nedenfor)
Burger
Ost
Stekt skivet bacon (2 stk)
Agurkskiver

Hjemmelaget dressing.
Denne har jeg funnet på nett, og modifisert litt. 
Dette er til en STOR porsjon, mao. lag mindre eller ha i kjøleskap et par dager Uttrykksikonet smile
3 dl Creme Fraiche
2 dl majones
2 ss Chili Saus Heinz
1 ts sitronpepper
1 lite glass med skivede sylteagurker
Litt hakket dill

Hakk sylteagurkene og dillen, bland og voila!

NAM! Uttrykksikonet grin Jentene får alt som oss, men vanlige grove brød til. Uttrykksikonet smile

GOD HELG! 
post signature

1 kommentar:

  1. Hei!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i myTaste.no, slik at vi kunne koble til den.

    myTaste er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med myTaste.no, bare gå til http://www.mytaste.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Legg vår Widget og bloggen din vil bli vist på vår topp liste!

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    myTaste.no

    SvarSlett

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!