tirsdag 16. desember 2014

Bernina L220


Jeg er i gang med et spennende prosjekt, som i disse dager legges siste detaljeplanlegging over. 
Superspennende! De som følger bloggen, får vite om dette først :) 

I den anledning kom Bernina L220 i dag, og jeg som har trodd jeg var superlykkelig med min Brother Covermaskin - jeg må nok definere lykke på ny. L220 trees på noenlunde samme måte som 1300MDC, som jeg hadde før - i griperen. Men siden det ikke er en  kombimaskin, føles det mye mer enkelt og ikke så "tungvidt" følelse - mesteparten sitter nok mer i hue, enn reelt der, når man vet man må tre maskinen om... :-) Jeg har vært nervøs, for  å lære meg covermaskin nr 6, i rekken, samt at denne skal brukes i prosjektet, men det er virkelig ikke noe å være redd for. Snakk om følelsen av å arbeide med "smør". Maskinen syr pent, rolig, støyer som en cover - men dog mye! mindre enn både Janome og Brother. Den lager den "klassiske" covermaskinelle lyden i det du trykker på pedalen, men LANGT fra slik de andre maskinene jeg har hatt, gjør. :) 

Maskinen er utrolig lett å tre
Og oppleves som en drøm å arbeide med, fra A til Å
Gode tredingsymboler, gjør at man ikke trenger å nilese bruksanvisningen eller gå på Youtube for å forstå noe.. 

Godt syrom, labben er enkel å behandle og trådspenningen løses enklere og mye mindre smertefritt enn Pfaff, Janome og Brother. Her er det ingen "triks" for  at ikke sømmen skal rakne mens man løsner, eller knapper/spesielle triks for å få spenningen til å løse opp. 
Testlappene - tykk ull til tynn silke : ingen hoppesting eller juks. Enkel å justere og arbeider supert med meg! 
Gode symboler, enkel å forstå og størrelsen er NYDELIG!
Snakk om liten og nett! Jeg har syns Brotheren har vært fantastisk, kontra Janome sin
Men denne! En fantastisk liten kar, som gir mye mer enn størrelsen tilsier! :) 

Har du prøvd en Bernina Cover? 
Om ikke, JUST DO IT! :) 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!