onsdag 29. oktober 2014

Uka i bilder :-)

 

Det blir ofte dårlig med blogging, når jeg er ute på reise. Og denne gangen intet unntak desverre. For akkurat en uke siden, satt jeg på Hjortneskaien og venta på båten, over til Kiel. Det ble 3 knallfine dager på seminar ombord hos Color Line. 

På fredag gikk turen direkte rett til Stockholm og Syfestivalen. Absolutt verdt et besøk ! En sinnsyk opplevelse, på mange måter :-) Koffert og bager ble pakket om, og flyet ble tatt direkte fra Gardermoen til Arlanda.

Etter en lang reise fredag, og lang natt ! ;) Ble det noen timer på messen på lørdag også, før hjemreisen startet. Jeg var en liten tur innom Stockholm fredag kveld, blant annet NKSenteret, nydelige butikker! :) Og lørdag var jeg på en rask "svømmetur" i Gamla Stan, den turen tror jeg man tar om igjen en gang det ikke bøtter ned.



I går hadde far i huset bursdag, i fjor ble 40 årsdagen feiret med brask og bram, men i år tok vi det litt mer med to. Men det er intet hinder å holde på god mat, selv om man blir 41 :-)

Lille knøtta lagde frokost på senga til pappaen sin :) 
Mini masterchef er super på kjøkkenet! 
Hjemmelaget eggerøre, spekeskinke og espresso! 
Det er ikke verst? 


Så var det hovedfeiring, og mat! "Junior masterchef" -> meg, prøvde seg på gourme meny! :) Menyen var som følger:

Forrett
Jordskokksuppe med pepperstekt kveite, karnitert sopp og stekt spekepølse

Hovedrett
Hjort med safrankokt pære, rødløk og soppragu, jordskokkpure og plommesaus (saltbakte poteter til) 

Dessert
Snickersostekake med hjemmelaget vaniljeis

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!