torsdag 16. oktober 2014

Prosjekt jakke ferdig...


Da er prosjekt jakke ferdig. Jakken er fra Alt om Håndarbeide SY 10/14. Fantastisk fint og tøft snitt, og den er i enkelt stoff. Litt tips på veien her, mot ferdig resultat. Bildene var jeg ikke akkurat heldig med men.... :-)  Men men, man lærer så lenge man lever.


Har du knapp-isyingsfot? Det er genialt! Perfekt resultat hver gang. Den holder knappen på plass, og sømmen legger seg pent over "tuppen", slik at det blir passe stramt. Still inn bredden på øynene, og voila!! 


Jeg bruker en knappenål, til å markere avstand, istedenfor å kritte på stoffet :) 



På Bernina heter foten 18, sjekk med ditt merke om det finnes en lignende fot til din maskin. Perfekte knapper hver gang! På B780 er det superenkelt å stille bredde og sy i knappen. 


Sy knapphull er også en fornøyelse! Fot 3A følger med de fleste litt større Bernina maskinene.  Jeg har den både til min B780 og B550QE. Innstill knappestørrelsen, hvilken typeknapphull du vil ha - og vips, flotte knapphull! 



Og vips ! 
I går ble jakken + en "skinnbukse" - imitert lær med jersey innside, ferdig :) 
Jakken er sydd av stretch twill, og buksen imitert skinn med jersey innside. 
Begge stoffene + knapper er fra Stoff og Stil. 

Jakken er fra Alt om  Håndarbeide Symagasin 09/14
Buksen er fra Alt om Håndarbeide Symagasin 11/14 

Ps. Jakken henger skjevt på dukka, den er faktisk ikke skjev... hehe :-p 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!