onsdag 8. oktober 2014

Prosjekt i gang..




Etter noen runder med hodebry, fikk jeg oppdatert B780 i går kveld. Etter en del surfing, lesing av HELE manualen, knoting +++ trykket jeg tilfeldig på en knapp som ikke var nevnt noe sted... "Log"... og vips.. hehe... irriterende og forløsende på samme tid. Men maskina fikk da en etterlengtet oppdatering og jeg fikk inn de nye store rammene! Tjoho! Dermed kunne prosjekt juleteppe komme i gang.

For en sinnsyk jobb å stingsette bildene, og ikke ble det 100% bra heller, urk! Men godt nok! Nå spyr maskinen ut tråd og diverse for full guffe. Dette må være ferdig innen fredag.. eh,, utopia? Ja, tror nok det :-P Meeen, det er lov å prøve seg !

6 Jumborammer skal ut! Noen erfaringer jeg har gjort meg underveis her er:

  • Vær ute i god tid! 
  • Tråd er ferskvare, VELDIG ferskvare. Hvertfall når det er Sulky tråd som skal tåle mange mange RPM i minuttet. Trådryk +++ pga "Sur" tråd, er ikke moro! 
  • Vær nøye med stingsettingen!
  • Ved oppdatering av symaskin B780. husk å trykk "Log" i system, før du oppdaterer, ellers vil ikke maskinen lese minnepinnen din! 
Ja.. det var vel det.. :) MEN! Tross oppdateringsproblemer, trådryk, nålebrekk osv.. så er det moro! Og det er fantastisk å se maskinen produsere Jumbo ramme, etter Jumbo ramme! Supergøy! Er så spent nå, om jeg faktisk klarer å sette dette sammen i tide !

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!