torsdag 30. oktober 2014

Luksusproblem og Quesadillas

Luksusproblem ja... 

Man kan vel ikke kalle det annet, når det faller flotte nye hobbybøker over dørstokken. TigerForlaget har kommet med ny Marius bok, en skikkelig murstein om tema :-) Tone Finnanger er ute med ny flott bok (Tilda) og masse fine småbøker, som skal få komme som boktips i kommende magasiner gjennom vinteren. Men, problemet? Det er et bokhylla er full! :-) 


I går lagde vi Quesadillas, helt fra bunn! 
Jentene var med å lagde tortilla, fylte i, og jeg stekte dem. 
Snadder og perfekt aktivtet sammen med to mini masterchefer! 



Vår oppskrift på Quesadillas: 

10 dl hvetemel (evnt maismel) 
3,75 dl lunkent vann
4 ss romtemperert smør

Elt til en fin smidig deig. 
La hvile i 15 minutter
Del i 12 emner, kjevle flate. (så tynne som mulig) 
Stek på tørr teflonpanne, på middels varme, i noen få min. på hver side
Klapp på evnt luftbobler, så de faller sammen

Fyll: 
Guacamole
Kyllingfilet, stekt i ovnen med Santa Maria Crispy chicken krydder
Rødløk
Paprika
Mais
Revet ost

Fyll Quesadillasene, brett tortillaen på midten, 
og stek på hver side på sterk varme i ca 2 min på hver side. 
Skjær i 2 eller 3, avhengig av str på lefsen - og server! :) 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!