tirsdag 15. juli 2014

Bloomsbury + Malabrigo


Bilde lånt fra google.com
Jeg falt for denne genseren for en stund tilbake, mønsteret kan kjøpes både til barn og voksen på Ravelry

Først tenkte jeg å bruke et annet garn, da jeg overhodet ikke har noe kjennskap til Malabrigo - men så overtok nysgjerrigheten - og hvertfall siden garnet faktisk var å få tak i, i Norge. 

Garnet er mye tykkere enn jeg hadde trodd, men supermykt og deilig. Fargen jeg valgte heter Pearl, og så en anelse mer fargespill i, enn det egentlig er.  

bildet til venstre viser genseren, den har ett nydelig hullmønster på ermene og ryggen. Den strikkes fra toppen og nedover, og jeg er megaspent på denne. :-) Strikkes på tykke pinner (5-6 mm) Jeg har tenkt å ha den i gråfargen over. 

To be continued.... :-) 

I dag ble det lagt opp masker og strikket 2 cm på SandnesGarn genseren. Så får man se hvor lang tid den tar.......




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!