søndag 1. juni 2014

Deer & Doe "Robe Belladone" kjoler



Kjolene her er laget etter Deer & Doe "Robe Belladone". Det måtte relativt mye tilpasning til, for å få de til å sitte fint på meg. Stor svai ryggen, krever mye innsnitt og tilpasning. Men jeg syns de ble fine til slutt, og det er utrolig hva stoff gjør med inntrykket av en kjole. En litt rocka kul, og en penere, en likevel røff. Den rød/sorte skulle jeg ønske det var mer stoff av, slik jeg kunne fått mønsteret til å passe bedre, bombene - men nå ble det ikke slik, fordi første versjon ble forkastet. Den ble sydd rett utav mønsteret, og blir nok en sommerkjole til en av jentene heller :-p Stoffet er fra Jydsk Stoflager. 




Stoffet til denne, har lagt i ett eller to år - tror faktisk det er to. Det ble kjøpt i La Nucia, i Spania - på en av mine reiser ned til pappa. Det er halvtykt og veldig veldig fint! Det har ligget lenge, og jeg har hatt utrolig lyst å sy av det, men ikke visst helt hva jeg skulle ta til med det ! :-) Men så ! Helt perfekt til en "Robe Belladone". Den rød/sorte er lik bak, som denne. Ser den hvite må en runde under strykejernet, og jeg har hengt den litt skakt på dukka... pytt sann :) 



De nye merkelappene med signaturlogoen min på, er festet fast.
Dog ble den husket på litt vel sent, så den ble litt skjev - i det den bare ble "kastet" inn i sømmen. :-P 


post signature

3 kommentarer:

  1. Utrolig flotte kjoler! Fint mønster, og stoffvalgene gjorde at de ble veldig ulike.

    SvarSlett
  2. Tusen takk !
    Det er utrolig hva stoffvalg kan ha å si :)

    SvarSlett
  3. Imponerende flotte kjoler! For et arbeid, men har her timene betalt seg! Virkelig!

    SvarSlett

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!