onsdag 4. juni 2014

184 km ......

... er det bilen min mangler på å tippe 30 000 km nå, og den er den er 1år og 7,5 mnd gammel. 
Turen i går ble litt vel heavy, og rett på dataen for å fikse noe til jobb - og så på FAU møte. Det føltes både velfortjent og ok, og sette bena høyt med ett glass vin i hånda - kl 22.30 


Over 600 km, på ett døgn - er en del :-) Men jeg elsker like fullt det jeg gjør ! Mandag kveld ble utrolig koselig, vafler, stoffer og klipping i skjønn forening. Og Jærdamer.... de kan "tatle". Skravla gikk i ETT og høyt, hehe. Men veldig koselig gjeng da :-) 


Turen gikk til sessongens siste sykafe hos Texart, som holder til på Klepp Stasjon. Hege er en fantastisk blid, og koselig dame - som driver butikken hjemme på Anda Gård. Masse flotte stoffer. Hun har ikke nettbutikk lenger, men har åpent noen dager uka. Er du på sommertur forbi, kan du sende en mail, og høre om det passer å åpne litt.   Men dette er en travel dame, uten for mye tid til overs. Butikken bugner over av flotte stoffer og man kan gå seg helt vill i drømmer, her inne :)


Jeg har fått noen forespørsler om hvilken tråd jeg bruker på overlocken/sover maskinen min. Jeg bruker Gütermann sin Toldi Lock. 2500 meter og koster 39,- pr spole, stort sett overalt. Har sett de 35,- innimellom. Jeg har også kjøpt litt tråd fra Willy, men har stort sett ikke helt oversikten over hva jeg trenger, når... så da blir det enklere å kjøpe tråd hos Merete i Grimstad. Flott butikk, som er verdt ett besøk!



Og til slutt en liten kaffenerde ting.. :-P Jeg elsker min Nespresso Grand Maestro, og bytter den aldri ut med noe annet ! Men det kan bli en lille smule stress, når man skal trakte 12 kopper til gjestene :-) Innimellom hadde det vært fint å kunne ha det på kanne. 

Jeg bruker presskanne i dag, fordi jeg ikke er noe filtertraktekaffe lenger. (Flau, men ja - kaffebortskjemt dritunge) Jeg drikker det, helt klart - men hjemme vil jeg helst ha det ferskest mulig. Phillips har mange gode produkter, deriblant Airfry som jeg bruker MYE, og som vi gav til svoger til jul - og han bruker den daglig. Phillips har også denne kaffetrakteren, som har dobbel kvern, og timer ! Juhu!! 

Jeg kan nesten ikke vente på å høre kverna starte opp om morgenen, og kjenne lukta av nykvernet fersk kaffe! Og en hel kanne! :-p Nespressoen? Hah! Klart den blir! Det blir enkelt kopp kos, etter dagens første kanne er tømt. Og ja, igjen .... jeg er sær når det kommer til kaffe... hehe :-) 




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!