søndag 20. april 2014

Vitensenteret Arendal


Når antall fridager begynner å passere over en uke, for ungene - begynner rastløsheten å melde seg. :-) Derfor ble det en tur til Vitensenteret i Arendal i dag. Det er første gangen jeg er der, siden de flyttet fra Tyholmen - og det var utrolig bra! Og de bygger enda mer ut, så dette blir enda mer knall ! Vi var der i over 2 timer, og ungene storkoste seg. både liten og stor, anbefales! 
 
Bygg ett fyrtårn 
Test desorienteringsfeeling - rundt og rundt det gikk :-) 


Gjelder å være stødig på hånda......


Hvor mye strøm bruker vi egentlig? ;.) 
Mine fremtidige romfarere? 




Det er ikke verst når Vitensenteret klarer å aktivere små fra 5 år og til 15 åringer. Det var utrolig masse flott å se på, og gjøre for ungene. Det er ikke ofte at alle sammen er aktivisert over lang tid, sammen. 

Besøket ble avsluttet med en film om verdensrommet - utrolig kult! 3 timer gamle bilder fra NASA som var gjort om til 3D bilder, med ei flott, engasjert dame - som fortalte og forklarte underveis. 

Jeg er meget imponert og anbefaler det som sagt sterkt til alle ! Vitensenteret i Arendal har egen hjemmeside HER

Ha en fin påske videre
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!