fredag 18. april 2014

Lekala


Endelig kom symaskinene oppå bordet igjen !  Og i denne anledning tok jeg Bernina B550QE i bruk. Jeg elsker selvfølgelig min B780 over alt på jord - hehe... men denne maskinen er også et lite stykke vidunder. Jeg liker alt fra de stående metallspolene, den oversiktelige skjermen til menysystem og enkelhet! Maskinen kommer også med det lille utstyrskapet og oversiktlig, flott bruksanvisning. Og ikke minst, polstret flott reiseveske!

Denne dressen har ligget ferdigklippet en stund. Mønsteret er en test av systemet til Lekala, Jumpsuit. Jeg tror nok at mønsteret man ser på bildet er litt avhengig av målene man legger inn. For min del var det en del snitt og justeringen som er på bildet og skissene, men ikke var med på selve mønsteret. Jeg måtte tilpasse det en del selv, til slutt. Men det er sånn sett det minste problemet. Underveis ble det også gjort litt småjusteringer :-)

Lommestikning. Istendenfor pleats - brukte jeg rynking på lommene


Dressen trenger en god runde med strykejern, men det kommer ! :p Spesielt knappestolpen trenger en runde, etter knapphullsying :-) Om noen syns snittet bakpå rompa er skjevt, så stemmer det. Det er rett og slett fordi jeg ikke er helt lik på begge hoftene. En liten koblingsfeil i produksjonen, gjorde at jeg har ørlite med sving i venstre høfte enn høyre. Derfor er snittet litt rettere på høyer side bak, for at det skal være likt fra fremsiden - og ikke vri seg. Forhåpentligvis er det flere enn meg som ikke er helt i vater..... og har hørt om dette før :-P 








Dressen på bildet, hadde mange flere snitt og tilpasninger enn det jeg fikk til nedlasting. 
Men alt i alt er jeg fornøyd, selv om det måtte en del tilpasninger til. Hensikten med å legge inn målene, skulle være å slippe og tilpasse - men det var bare snakk om småtilpasninger. Fint mønster, men jeg tror bare det blir en...... 
Stoffet er fra en av mine yndlingsbutikker i Danmark
Jydsk Stoflager

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!