søndag 13. april 2014

Kalvestek.....


Fordelen med å reise mye mellom Danmark og Norge, er at man får med seg så mye god mat! Kalvestek er en av mine favoritter, og det er mye mer vanlig i DK enn her hos oss. I går tok vi opp en 1.3 kg stek, og alt forsvant til midag :-) Andestek og kalvestek er noe som er fast med i bagasjen, men nå er det tomt - så det er bra jeg skal ut å reise igjen snart :-p 

Kalvestek er enkelt å lage, og det er takknemlig kjøtt. Stek det godt i en panne eller gryte, så det får fin farge og skorpe. Kutt gulerøtter, løk og tomat - legg steken oppå. Ovnen på 180 grader, nest nederste rille. Når steken er 65-66grader, ta den ut, og pakk den inn i aluminiumsfolie. La den hvile ca 30 min. Da blir den lyserosa og fin. Lag fløtesaus, poteter og grønnsaker til - gjerne soppstuing også. Yammi! :) 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!