søndag 13. april 2014

Brodering med Bernina B780


I dag fikk jeg og Lille endelig testet broderingsmaskinen. Jeg endte med å gjøre det enkelt, og be Lille finne en ferdig skjorte etc - som vi kunne lage noe på. Lille valgte selv ett motiv fra maskinen (innebygd) og så satte vi i gang.. Dommen er et at dette UTEN TVIL er den beste broderingsmaskinen jeg har vært borti til nå. MB4 stiller i egen kategori, men jeg likte helt ærlig denne bedre. Bernina kan sine saker! Modulen er ikke overdrevent stor, den er stille og maskinen broderer aldeles nydelig! Presis, rask og enkel i bruk. 


Skjermen er informativ, og viser fremgangsteg, og en liten målskive - viser underveis hvor den befinner seg. Alt er enkelt å fortstå, og man arbeider hurtigt og fint med maskinen underveis.



Lille venter tålmodig på at maskinen skal bli ferdig. Hun har selv valgt motiv, farger, klippet tråder underveis og trykket på startknappene. I tillegg har hun satt på plass trådsnellene, opplæringen er i gang ! :) 
Lille ville ha navn på, så det satte vi øverst 

Maskinene jeg har brodert på tidligere: 

Pfaff Creative 2170 
Pfaff Creative Vision 
Janome MB4
Elna 8300
Janome 350E 
Husqvarna Viking H|Class 600
Husqvarna Viking Diamond 
Husqvarna Viking Ruby
Husqvarna Viking Ruby DeLuxe

Berninaen broderer "mykt" og er rask i broderingen. Den broderer med fot 26 (stoppefot) og jeg brukte Bernina sine egne broderingsnåler, som kommer i 70, 80, 90. På denne tynne denimen, brukte jeg 80 nåler. Helt perfekt og alt gikk supersmooth! 

Kjenner jeg gleder meg allerde til neste gang jeg har tid til å teste maskinen! 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!