onsdag 2. april 2014

Bernina 550QE


I går var jeg på Mysen, i Indre Østfold - og besøkte Snupperella. Superkoselig dame, og for ett flott sted ! Sol og nydelig gav nesten (Jeg sa nesten) lyst å flytte til Indre Østfold... :-) Mens jeg var på jobbreise, ramla det to spennende Bernina pakker inn over dørstokken. Måtte bare pakke det opp, selv om det var omtrent svarte natta - da jeg kom hjem... hehe :)

Bernina 550QE er MYE mindre enn min B780. Var nesten litt merkelig å ta i den.. søt og liten. Men gode gamle kjente Bernina stilen! Helt super maskin! Elsker designet (Jada er litt svak for slike teite ting vet dere) og det lille "Barbie skapet" følger selvfølgelig med! Det passer inn bakpå symaskinen, genialt? Maskinen er enkel å forstå, og jeg liker denne mye bedre enn foregående modell 440QE. Klarer ikke helt å sette fingen på hvorfor, men det bare er sånn!

Fint, tydelig display, informative knapper, tung og stødig, (viktig i mine øyne), fin bruksanvisning, inkludert sybord, kneløfter, overtransportør og BSR. Utrolig masse for pengene ! Denne kan ikke kobles broderimodul til, men om ikke det er viktig og du vil ha en maskin som holder i mange år - er dette en flott maskin! Nesten litt skammelig at denne bare skal brukes til reise og lettsøm her i huset.

Lille gleder seg veldig da, til å få sy litt. For mammas store B780 er utaktuell å slippe henne løs på :-)


Som til B780 følger det søte, geniale skapet med. Det geniale er at alle føttene til 550QE (uten bokstav bak tallet) passer også til B780, så jeg kan mikse dem om hverandre. Jeg har nå delt føttene i to skap. Ett med "leserføtter" og ett uten. Men begge står fremme, i og med at B780 kan bruke alle. 

Også som til B780 følger BSR foten med. Men 550QE har ikke overtransportør innebygd, Men derimot følger det med en "Walking foot" til maskinen inkludert. 

Om noen husker det, så har jeg vist dette før her i bloggen. Dette er også med på inspirasjonssidene i Symagasinet. Å tegne med symaskinen - er noe jeg gleder meg som en unge til å teste ut skikkelig. Denne softwaren er også til Cutwork, noe jeg kommer til å teste senere. 

Og en praktisk polstret veske til maskinen. B780 har trekk, da man naturlig ikke driver å drasser rundt på den svære maskinen :) Den skal kun få lufte seg i helt spesielle anledninger. Men jeg syns det er genialt at man lager slike fine vesker til maskinen. Den er polstret og tåler litt. 


Nå gleder jeg meg bare til å komme over deadlines, og få prøve maskinen skikkelig! 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!