søndag 9. mars 2014

Vinter og Striper

Soooool..... i går :) 

I dag er den borte igjen, men det er lysere enn det har vært - og det er deilig. I går kveld ble jeg liggende på gulvet og krype - med saks, teip og papir :-) Jeg skrev ut Lekala  mønsteret, og limte det sammen. Det ble vanvittig svært, før jeg fikk tapet skikkelig og klippet ut delene. Blir spennende å prøve seg på det. Mønsteret krever en god del fuse/strykeinnlegg, noe jeg ikke har - så jeg får se hva jeg gjør med det. Det bør vel være en form for stabilisering i knappestolpen osv.. Mulig jeg svinger innom Meretes Atelier i morgen og kjøper litt. 

Men jeg fikk montert opp kjolen til Knøtta i går også, og overraskende nok - ville Lille også ha lik kjole! Så da ble det to like, Det er ikke ofte jeg syr to like ting lenger :-) Men det var artig at Lille kunne like noe Knøtta fikk :-) 

Stoffene er fra Kreativ  og Mjuka Tyger . Interlocken er Hilco 
  Mønsteret er Heilt Spesiell og Jubel str 122 og 134 (forstørret opp selv) 

Jeg syns lommen på orignalmønsteret ble veldig liten. (J.f Findus kjolen til knøtta for noen dager siden) Så jeg laget den en del større. Lille sin er nesten dobbel så høy som mønsteret, mens knøttas er litt mindre. 

Sylysten er tilbake ! Tjoho ! 

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!