torsdag 6. mars 2014

SØØØØØØM!!!!

Jeg har vært utrolig (dum) å sydd på sene kvelden, natta i det siste :-) Er fint å koble ut med søm, etter mange timer på sykehuset. I dag var jeg hos pappa fra 09 til 17, det er lang dag på ett halvmørkt rom - men det er koselig også! Ikke så mange ganger vi har vært så mange timer, i samme rom - siste årene. :-) 

Jeg tror jeg har slått rekorden min! For det første har jeg sydd en "alle syr kjole". En modell fra Heilt Spesiell og Jubel boka. Og rekord nr 2, jeg har sydd av stoffer som har ligget lenge, i en kombinasjon med nyere. Den siste tiden har jeg vært mest flink til "nyere stoffer" bare... :-P 

Dette er 3 kvelden på rad, stua ser helt bomba ut - det er tråder overalt, katta koser seg i stoffhaugen ++ men jeg storkoser meg ! :) 

Heilt Spesiell og Jubel tunika/kjole. 
Stripete jersey fra Kreativ
Interlock kanter, også fra Kreativ
"Katten Findus" velur fra Mjuka Tyger (kjøpt for over ett år siden)
Trykknapp fra Prym, festet med Prym Varior tang


Joggebukse i deilig myk isoli, fra Jydsk Stoflager, og tynn baggybukse med Mickey stoff fra samme sted. Skal se om jeg kan få tatt ett actionbilde av lille med dette, når de kommer hjem. Siden alle pynter med vinyl om dagen, lot jeg det være :-) Jeg har brukt sjablong og tekstilmaling. Malingen er vanlig ensfarget, blandet med glitter.

Rustrosa/rød isoli fra Jydsk Stoflager
Mickey baggy bukse i jersey fra samme sted
"Ett stykke toppen" i isoli fra Stoff og stil
Både buksen og toppen har tekstiltrykk 

Hvorfor elsker vi Covermaskiner? 
Jo, så vi kan lage en slik kul oppleggskant ! :) 


Jeg syns jeg er godt i gang med 2014 som håndarbeidsår ! :) 
post signature

1 kommentar:

  1. Flotte klær du har sydd! Så flink du er! God helg til deg!

    SvarSlett

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!