søndag 23. mars 2014

Norsk Quilteforbunds årsmøte - Kristiansand 2014

I går fikk jeg være med på Norsk Quilteforbunds årsmøte i Kristiansand - som flue på veggen. Det er utrolig synd at ikke flere unge, tar turen til slike arrangementer - og ser alt det flotte de lager. Det er ikke bare store tepper (det var noen av de også, men...! ) det er utrolig masse annet flott, som går under Quilt/Lappeteknikk osv... kjært barn har mange navn osv.. Har du sydd en pute, veske eller liten brikke/duk noen gang? Da hadde du faktisk likt deg her :-) 

Det er butikkområde her, som mange andre steder/messer. Her hadde man utrolig mange flotte stands, og man kunne riktig blakke seg, om man ville. Det er søndag, og jeg orker ikke kjøre alle bildene gjennom bilderedigeringen nå - men legger ut noen av bildene som er gode nok, før de er behandlet (blandt annet i skarphet :-p ) Tusen til takk til NQF, og at jeg fikk være med å se ! 

En av mine yndlingsbutikker innen Quilt er faktisk lokal, Quilten. Superhyggelige damer, Anne og Kirsten som driver den - og de har så mye fint. De har også FB side og webside

Dette teppet er det moren til Anne, på 84 år !! Som har laget. Det var megasvært ! :) Jeg tok bare bilde av en liten del av det. Men det var nok min. 2x2 meter. :) Hun har laget 4 slike tepper. Er det ikke fantastisk? HER kan du se størrelsen :) 

Quiltens småfugler, var utrolig søte. Som man kan se, quiltere lager ikke bare lappetepper :) 

En annen lokal flott butikk som var der, er Meretes Atelier. Merete er en superblid søt dame. Ekspert på Husqvarna og Pfaff, og har verdens fineste butikk. Hun har også FB side og webside. 



Jeg har masse bildet fra utstillingen, men en del må bildebehandles - men er her noen av de som jeg beundret veldig! Tenk å lage slike ting med småbiter av stoff, og tålmodighet! 




Jeg skal legge ut flere bilder etterhvert. Det var blandt annet catwalk med tøy, som inneholdt elementer fra Quilteverden. Utrolig flotte bidrag! 
post signature

1 kommentar:

  1. Så flott at du fikk se alt det flotte man kan lage, og ikke bare tepper (selvom jeg som oftest lager tepper selv...) Innenfor quiltefaget er det en uendelighet av muligheter, og en hel hær av dyktige sømmersker som mer enn gjerne deler med seg av all sin visdom!
    Ta deg en tur på Norsk Quiltefestival i september, og nyt av all kreativiteten som finnes!
    Link: http://www.norskquiltefestival.no/
    Klem fra Eirin

    SvarSlett

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!