tirsdag 18. mars 2014

Bursdag.....

Siden jeg og Tonje, en dame fra butikken - var i Sverige i fjor på impulstur - har jeg hatt noe hestefleece liggende. Den er supersøt, men jeg har ikke fått på plass ideer rundt den. Men i morgen fyller nabojenta år, og hun er hestejente på sin hals :) Hva passer da bedre enn å bruke denne fleecen på en kjole til henne. Jeg syr knapt i fleece lenger til ungene mine, men jeg vil tro at i stallen er det fint å ha. I tillegg kan man vel ha på seg en tunika/kjole og være litt fin, bare man er varm? :) 

Har du en gjennomsiktig applikasjonsfot? Den er gull verdt å ha når man skal applikere. Den gjennomsiktige sålen, gjør at du har full kontroll hele tiden. For å forenkle arbeidet enda mer, så behold nålen i stoffet, når du stopper. Hvis du har denne funksjonen på din maskin - vil foten løfte seg og nålen bli stående igjen i stoffet - når du slipper pedalen. Sammen med denne foten, gjør det applikering til en lek! Jeg bruker fot nr 23 på min Bernina til dette. 

Knapphullssting er fine å bruke til applikasjon, på min B780 er dette søm nr 720. Den gir kjempefin søm som "ligger på utsiden". Fin til feks bokstaver som her. 



Så er det bare å applikere i vei og kose seg ! 

Resultatet ser du her, det blir en fin kontrast med den hvite tråden, og knapphullstingene. Det hvite henter jeg opp igjen i kanter og ribbing. Det er også hvitt i hestene på stoffet. 


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!