søndag 9. februar 2014

Søndagssøm...

Syprosjekt 2 i 2014! Ikke verst fremgang fra syprosenten i fjor :-) Gardin til Lille, av mørkestoff fra Stoff og Stil. For enkelhetens skyld er det en gardin, som hun hekter fast med ett bånd på dagtid. Enkelt  for små hender :) 

Litt nerding må til, og jeg vil bare vise hvordan man kan utnytte labber her. Jeg kastet over alle kantene med overlocken først, og i sidene sydde jeg kanten inn mot vranga. 1, for å miste minst mulig bredde - 2, fordi det er raskt og enkelt. For å ha full kontroll på jevn kant brukte jeg en gjennomsiktig standard fot. Jeg kunne brukt mange andre, blindstings, kantfot +++ men denne her er fin til masse. Og den finnes til de fleste symaskinmerker. Standardfot 1c er metall hos meg, og derfor er denne 34D foten mye brukt. Den er av plast, så den tåler ikke like mye - men den gir fin kontroll og er god å bruke. Sjekk om din maskin kan ha en slik.

Det geniale er at jeg velger hvilken fot jeg syr med. 
Maskinen finner foten, og innstiller seg fint etter den.



 "Nytt rom" til venstre, og "gammelt rom" til høyre. Jeg syns det er litt trist å ta bort det rosa rommet. Det lille siste preget av liten jente forsvinner liksom. Heldigvis ville hun ha bildene, rosa tripp trapp og postkassa fortsatt :-) Litt ommøblering og Lille har ryddet selv... som man kan se på plastikkposen :-P 

Weekenden er over, og kroppen merker maling og montering av IKEA flatpakker :-) 

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!