tirsdag 21. januar 2014

Tirsdag og opphold....



Det har stoppet å snø ! Helt fantastisk, da det nærmer seg en sjans å få måkt - uten at veien bak deg blir snødd igjen, mens man holder på. Jeg er fortsatt i under dyna, fryse, tett i hue status - men ting går på frem, og det føles ok :-) I går tok jeg såvidt frem PT genseren og strikket litt videre på den. Jeg kom meg forbi "buen", og er nå på kun rundt og rundt. Syns det er litt knotete å strikke frem og tilbake, på såpass tykke pinner. Minni mus er fyllt med te & honning, så får vi se om det hjelper å drukne influensaen! 

I går endte jeg med å ta frem vaffeljernet som har stått å støvet ned :-( på benken på en stund. Resultatet ble superfornøyde unger, som fikk tykke vaffler med krem på! Tenk å være liten, og finne så stor lykke, i så enkle små ting igjen. Dog føltes det ikke så enkelt å lage de vafflene med feber og tett hue... hehe Jentene var helt i ekstase, og jeg fikk ett snev av "kjøkkenlykkefølelse.".  Jada, det er ett ord som sikkert ikke er scrabble godkjent, men dete beskriver følelsen jeg ofte får, når jeg håndterer kjøkkenmaskinene og mat. :-) Jeg har Kitchen Aid blender og kjøkkenmaskin, og må si jeg syns de er verdt hver eneste krone. I fjor var jeg så heldig å fikk vaffeljernet, og selv om det har støvet ned en stund, er det også brukt mye. Mat er gøy... nesten like gøy som håndarbeid... :-) 


Kanskje jeg allerde har beholdt noe av den barnslige, enkle lykken? Hvertfall på kjøkken.. :-) 

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!