tirsdag 21. januar 2014

Le Creuset og spaghetti saus...

Ingenting er som ordentlig hjemmelaga spaghettisaus, i følge jentene her i huset. Så i dag ble det spaghetti og hjemmelaget saus. Det er vel det eneste av fysisk utfoldelse, jeg kan skryte på meg i dag :-) 
Jeg elsker min ultra grønne Le Creuset gryte, og bruker den MYE ! Stek, kok, bak +++ man kan gjøre det aller aller meste med den. Den er tung som bly, men god som gull. 
Sausen jentene referer til, er at laget med masse godt i, som kjøttdeig, stangselleri, rødløk, søtpaprika, minimais og ferske tomater. Selve sausen lager man på tomat, buljong, krydder og olje. Yammi ! :) 
Håper alle har hatt en fin dag! Jeg har stort sett vært passiv under teppet, men strikket litt innimellom. Kommet litt lenger, men selv med nr 7 pinne - kunne det for min del, gått enda raskere :-) Målet er å få testet symaskina en dag, men hmm... tålmod er en dyd - tydeligvis. Formen får bli bedre først... 
Mat er vel også en form for håndarbeide?  :-) 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!