lørdag 25. januar 2014

God lørdag....


I natt har jeg sammen med verdens mest tålmodige kompis, prøvd å få oppdatert Sykroken. Men når ett problem løses, dukker ofte ett nytt opp - så ting tar tid. Man gjør ett nytt helhjerta forsøk i dag :-) 
Knøtta ville stå opp i 9 tida i dag, litt hardt når man krøp til seng få timer før - men i gang må man. Jeg fikk steketakke til jul, noe som har vært i bruk utrolig mye her siden da. I dag stod det frokost lapper på menyen - til både L og K store glede, og nabojenta som ramla inn døra rett over kl. halv ti. Knøtta er allerde dratt ut for å lage snømann - i håp om at en annen nabojente ville være med. Så jeg tipper det er ikke så lenge til vi har de også her inne :-) 
I natt mens jeg ventet på en blå strek (det er min definisjon på opplasting +++) fikk jeg strikket ferdig det siste ermet, og tredd begge ermene inn på bolen, så  nå starter raglanfellingen! Ikke verst? Jeg lurer på om jeg skal brodere noe på genseren... eller rettere sagt bruke solvy og lage frittstående broderi som syes på. Men usikker på motiv. Fikk litt lyst å lage noe alla odd Molly broderi - men jeg får se hvor mye tålmod jeg har igjen etterpå. 

Oppskriften på gode kardemomme lapper: (Bruker mummikopper)
3 kopper mel (til frokostlapper bruker jeg 2,5 med hvetemel og 0,5 kopp sammalt hvete fin) 
1 ts kardemomme
2 ts bakepulver
1 ts natron
1 kopp smeltet smør
2 kopper Kulturmelk evnt. mer om behov
Røren skal være halvtykk, den skal flyte såvidt utover, men samtidig være fast nok til at lappene holder form 
post signature

2 kommentarer:

  1. Mmmmm de så gode ut.
    Kanskje jeg må tørke støv av min takke.
    Har prøvd å lage svele på den, men ble plaget av att de satte seg fast.
    Så har ikke orket å prøve flere ganger.
    Nå ble jeg fristet da, så kanskje jeg skal prøve disse neste helg.

    SvarSlett
  2. Har du en slik gammeldags, med "jern/steinoverflate?" Den jeg fikk til jul har helt glatt overflate, så lenge det er litt smør i røren, så sitter ikke ting fast. Første runden kan være litt skummel, men så "setter fettet" seg i plata og resten går som en lek :-)

    SvarSlett

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!