mandag 20. januar 2014

Bernina B780 på plass....


Bernina B780, er på plass! Og det var det jeg orket av søm i dag.. hehe 
Nå skal jeg avslutte dagens inspirasjonsøkt, blogge ferdig - finne mer te, og krype opp i sofaen med lesestoff. Men litt bilder og tekst om maskina, skal dere få - når den først er kommet på plass. 

**********************************

Maskinen er massiv! Og en god del større enn HQV Rubyen, tung men vanvittig stabil og fin! Det er "Benina tyngde" i den, når man løfter den utav boksen. Arbeidsbordet mitt ser helt bomba ut, men det får man leve med, er det ikke sånn og ha en kreativ arbeidsplass? 

I tillegg til Berninaen står Babylocken og Brotheren på bordet. Macen må jeg ha i daglig arbeidet med magasinene, og øverst på en hylle (som man ikke ser) står Silhouette maskinen. ... og støver ned... 


 Jeg bare digger dette "barbie" skapet. Disse har vært med Bernina maskinene, så lenge jeg har vært innen sømverden. Sikkert en god stund før det også :-)

De er utrolig praktiske, man har alt man trenger, og den passer inn bakpå maskina. Nå er ikke B780 noe maskin man tar under armen og drar med seg, men man kan, om man vil

Inni skapet er det plass til trykkføtter, spoler, stingplate, ekstra utstyret +++ praktisk å slippe at alt flyter i den teit boks i sybordet. Alt har sin plass, og jeg er svak for bokser, og slike praktiske ting = I love it !

Det følger med en god del føtter til B780, men selvfølgelig er det labber jeg savner og gjerne skulle hatt. Men den tid den sorg, nå sys det ikke en cm - med andre ord, jeg trenger ingenting akkurat nå :-)
Skjermen er stor, fargesterk og utrolig informativ
Stor syrom, og utrolig godt lys. Som man forøvrig kan velge å slå av i menyen! *liker masse*


Men ikke nok med at det er godt lys i syrommet. Se på bildet til høyre, når sylyset er avslått - kan du se den lille fiffige detaljen? B780 har nemlig lys i spolehuset! Er ikke det fancy? Og for min del så elsker jeg det. Spolene er STORE (en megafordel ved feks brodering) og det stående system. De fleste maskinene i dag har plast drop spole system, jeg liker det stående best. Tåler mer, og gir flere muligheter for filting, som Bernina har kit til. 

Må jo bare elske det her ...


Og selvfølgelig kan du justere farger, mønster +++ som du ønsker. Det ligger mange farger og bakgrunner klare i maskinen. På grunn av maks utnyttelse kan man kun bruke forhåndsdefinerte bakgrunner, men hva gjør vel det? Du kan velge alt fra sort/grå til rosa, lilla, grønn, blå - det burde være noe for enhver sjel. Og dessuten er det jo ikke en bilderamme, men kun personalisering av en allerde fantastisk maskin! 

Nå er det bare å bli frisk, rydde tid og sette i gang ! 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!