torsdag 19. desember 2013

Tilbake til Bernina verden…

Tilbake i 2008 sydde jeg på to Bernina maskiner. En Aurora og en 1300MDC. Begge maskinene sydde som "smør", men ble erstattet av Husqvarna og Babylock. Delvis HQ fordi Auroraen var ikke like enkel å brodere med, siden den kun hadde grafisk display, og det var tungvindt vei mot broderiene. 1300MDC var mye styr å tre om, siden denne var en kombimaskin - så den ble kun brukt som overlock. Og det fungerte den fantastisk til :D Men… nye gadgeter…

HQ Ruby har vært min absolutte favoritt lenge. Den er rød og nesten litt pirrende å se på - skulle bare mangle da det er "Kjærlighetsmaskinen", og i tillegg syr den pent og har stor og fin skjerm. Den er pen å se på, som er en bonus. Spørsmålet nå har vært, skal man sy videre på en HQ, oppgradere, nye avtaler +++ eller prøve noe nytt, spennende og noe jeg vet er kvalitet? Det ble det siste…

På JuleExpo ble jeg forelsket i Bernina 780, umiddelbart. Den sydde nydelig, og alt det jeg savnet med Auroraen er nå på plass i 780. Tiden forandrer seg :) maskinen har ett nydelig display, fantastisk menysystem, og maskinen er robust, tung og nydelig ! Det spørs om det ikke blir en mindre Bernina også, som "reisemaskin" :-p Jeg kjenner jeg er litt i Bernina land om dagen.

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på 2014, med nye prosjekter og ta dere med meg inn i Berninas verden !

2 kommentarer:

  1. Grattis med ny maskin. Og godt nytt syår.
    Artig å se deg i Symagasinet.
    Vet du forresten hvem som forhandler stoff fra Hertz&Co? Mange fine stoff i siste Symagasin.
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Hei Ellen
    Beklager så sent svar !
    Hertz&Co er en agent i DK. Han kan muligens hjelpe deg og sette i kontakt med en i Norge.
    Vanligvis plukker vi ut fra det agentene viser oss, ganske lenge i forkant. :-)
    Godt nytt år til deg også !

    SvarSlett

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!