onsdag 16. januar 2013

koser meg gløgg...

De siste dagene har jeg kost meg gløgg i hjel med å sy. Og det er LENGE siden :) I dag ankom jo som sagt Silhouette vidunderet, og det måtte jo testes ut ! Jeg har funnet ut at jeg nå må ha den perfekte sykrok, med drømmemaskinene ! :) 


Jeg og knøtta skal reise til Danmark i morgen, for å hilse på en ny liten verdensborger. Det er mitt nest eldste tantebarn, som har fått en jente. I gave har jeg sydd en kosedress/utedress. 

Den er sydd av den mykeste, deiligste "softshellaktig isoli". Kjøpte 5 meter en gang i tiden, og tanken var å lage hettegenser til meg selv i det. Det er vind og vannavstøtende (ikke vanntett). Dressen er foret med ulljersey, og erm/-fot ribben er også i ulljersey. Båndet er noe jeg en gang i tiden fikk sammen med en bestilling - fra en eller annen nettbutikk. :-p Alt er stoffer jeg hadde fra før. :) Og på ryggen er det heat transfer vinyl! :) Fargene kommer ikke helt frem, men så si - til kveld å være. Stoffet er en slags "skitten" lyblå med lillatone i, lilla ulljersey og lys rosa trykk


Mønster: Minikrea
Stoff: "Softshellaktig isoli" fra tekstilfabrikk + ulljersey 
Pynt: Silhouette Heat Transfer
Maskiner: BL Enlighten, HQ Viking Ruby DL, Janome CP 1000cpx, Silhouette Cameo


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er ikke alltid tiden strekker til, så jeg får svart på alle kommentarene med en gang. Men jeg er utrolig glad for alle som besøker bloggen, og ikke minst legger igjen en kommentar til meg. Tusen takk for besøket!